Aktualność "Hezlich willkommen in Berlin, czyli relacja z Kalisza"
Zapraszamy do przeczytania pierwszej relacji z wyjazdu do Berlina, jaka do nas dotarła. Nadesłali ją uczniowie z Kalisza Pomorskiego. Prezentujemy pierwszą część. Polecamy!

Kiedy rozpoczęliśmy naszą przygodę w projekcie „Inteligentny Ogród”, realizowanym w ramach projektu "Kompetencje kluczowe drogą do kariery", nikt z nas nie podejrzewał, że w nagrodę za dobrze wykonaną pracę pojedziemy na wycieczkę – zagraniczne seminarium naukowe. Jak się potem okazało, celem był pięciodniowy pobyt w Berlinie (11-15 marca 2013 r.).

Wyjazd rozpoczął się niezbyt pomyślnie, bo po pierwsze autobus, który nas wiózł, spóźnił się  godzinę, ponieważ na trasie miał kontrolę ITD, a po drugie w miejscowości Barlinek zepsuło się ogrzewanie, bo bruzdy lodu na drodze uszkodziły przewód do chłodnicy. Szczęściem było to, że akurat przy wjeździe była stacja diagnostyczna dla ciężarówek. Usterkę naprawiono i pojechaliśmy po młodzież z ostatniej szkoły. W wycieczce brały udział cztery szkoły ze Starogardu Gdańskiego, Czerska, Żar i dwie grupy z Kalisza Pomorskiego.

Gdy pasmo nieszczęść się skończyło, zatrzymaliśmy się w świetnej restauracji – Krokodyl. Jedzenie było wyśmienite. Mimo już ponad trzygodzinnego opóźnienia dojechaliśmy szczęśliwe do Żar, tam zabraliśmy młodzież i ruszyliśmy w stronę Berlina.

Herzlich willkommen in Berlin! Mimo późnej pory miasto wyglądało niesamowicie. Jechaliśmy tylko jego obrzeżami. Wielu spośród nas nigdy tu nie było. Zamieszkaliśmy w Pro-Social-Hostel. Pokoje były czyste, zadbane i przestronne. Fakt, gdy w jednym pokoju mieszkały cztery dziewczyny, to głównym problemem był dostęp do gniazdek elektrycznych.

Przez kolejne trzy dni zwiedzaliśmy stolicę Niemiec. Wtorek rozpoczął się od zwiedzenia muzeum figur woskowych – Madame Tussauds. Mieliśmy okazję zobaczyć niesamowite osobliwości, jak na przykład księcia Williama z żoną, Brada Pitta z Angeliną Jolie, The Beatles, Baracka Obamę, naszego Jana Pawła II i wielu, wielu innych. Przy wyjściu pożegnał nas wiszący Spiderman i Shrek. To muzeum dostarczyło nam wiele frajdy i masę świetnych zdjęć.

W Pergamon Muzeum mogliśmy zbliżyć się z cywilizacją grecką i wyznaniem islamskim. Niesamowite wrażenie wywarły na nas ogromne schody z ołtarzem Zeusa oraz Brama Isztar. Ostatnim punktem tego dnia było Muzeum Techniki, gdzie mogliśmy zobaczyć różne pojazdy, począwszy od wozów zaprzężonych w bawoły, przez pociągi, aż do nowoczesnych modeli cenionych marek. W tym muzeum znajdowały się również działy rzemieślnicze, związane na przykład z wyrobem biżuterii, walizek i dziewiarstwem.

uczestnicy wyjazdu z Kalisza Pomorskiego

tel. (59) 834 43 72
fax. (59) 834 43 72
UE
Strona internetowa jest współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
Odwiedzono naszą stornę 106800 razy
:: Powered by multiCMS :: Projekt i wykonanie BerMar multimedia
x
Logowanie
login:
hasło:
Przypomnienie hasła
Logowanie do strefy klienta
Znajdujesz się w miejscu umożliwiającym dostęp do strefy klienta. W celu zalogowania się wpisz w wyznaczone miejsca swój login i hasło a następnie kliknij "zaloguj się". Aby zamknąć okno logowania kliknij na przycisk "X"

Przywracanie utraconego hasła
Jeżeli nie pamiętasz hasła, skorzystaj z możliwości przypomnienia hasła. Wpisz swój login a następnie kliknij "przypomnij mi hasło". Aby zamknąć okno logowania kliknij na przycisk "X".
x
Wyszukaj w serwisie
W celu wyszukania treści w serwisie wpisz szukana frazę a nastepnie kliknij na przycisk "WYSZUKAJ". Aby zamknąć okno wyszukiwania kliknij na przycisk "X"